آرشیو بهمن ماه 1402

ارائه دهنده بلوک سبک هبلکس سیپورکس

من را در شبكه هاي اجتماعي دنبال كنيد

معرفی وال هنگ

در حالت کلی واژه وال هنگ به معنی آویزان از دیوار است. این واژه به لوازمی گفته می‌شود که فاقد پایه بوده و به دیوار متصل می شوند. غالباً این عبارت در ایران، به توالت های فرنگی و روشویی هایی گفته می‌شود که به دیوار متصل بوده و فاقد پایه هستند. این گروه از لوازم، عموما به دیوار متصل شده و سیستم لوله کشی آن ها نیز در داخل دیوار خواهد بود. این موضوع باعث می‌شود تا فضای کمتری را اشغال کرده و در نتیجه قابلیت تنظیم ارتفاع و مزیت های دیگری هم برای آن فراهم باشد. این فاکتور به نوبه خود تاثیر بسیار چشمگیری در افزایش محبوبیت این مدل از محصولات و نفوذ بالاتر آن ها در میان مردم داشته است. البته باید عنوان کنیم که وال هنگ گبریت ساختاری متفاوت داشته و گونه های مختلفی از آن ها ارائه شده است. برای مثال برخی از آن ها در بخش پایینی دارای پایه بوده و برخی دیگر قابلیت تنظیم ارتفاع و آپشن های دیگری را هم دارند. اما در حالت کلی هر مدل از توالت فرنگی که به دیوار متصل شود را وال هنگ گویند.

مزایا و معایب وال هنگ

ساختار منحصر به فرد و البته ویژگی های گوناگون باعث شده تا این گروه از محصولات، نفوذ بسیار زیادی را در بین عامه مردم داشته باشند. با این حال اغلب افراد اطلاعات دقیقی پیرامون مزایا و معایب وال هنگ ندارند. در حالی که توازن بین این دو مولفه همان چیزی است که بر روی محبوبیت این محصول تاثیر مستقیمی گذاشته است. ما در ادامه چند مورد از مزایا و معایب فلاش تانک را خدمت شما عزیزان بیان کرده ایم تا بهتر دلیل نفوذ آن را بدانید.

مزایای استفاده از وال هنگ

نخستین موضوعی که جذابیت استفاده از این محصول را افزایش داده، مزایای بی نظیر آن ها است.

صرفه جویی در فضا با Geberit

استفاده کمتر و صرفه جویی در فضا را می‌توان به عنوان مهمترین و البته شاخص‌ترین مزیتی دانست که در وال هنگ ها به چشم می خورد. در حقیقت فلسفه به وجود آمدن این محصولات هم چنین امری بوده است. به دلیل ساختاری که دارد، تنها یک فضای کوچک را اشغال می کنند. همین عامل باعث شده تا انتخاب بسیار ایده آل تری برای خانه های آپارتمانی و مکان هایی با متراژ کم باشند.

  • استحکام بالای وال هنگ یا فلاش تانک
  • نظافت آسان وال هنگ
  • کاهش صدا وال هنگ
  • کاهش مصرف آب فلاش تانک

معایب استفاده از وال هنگ

  • نصب وال هنگ
  • تعمیر وال هنگ

برای خواندن اطلاعات بیشتر به سایت سیپورکس مراجعه نمایید.

پیشنهاد سیپورکس مقاله: فلاش تانک توکار 

منبع: https://siporex.ir

بلوک سبک چیست؟

تا پیش از بررسی قیمت و خرید بلوک سبک، بهتر است در ابتدا این نوع از بلوک های ساختمانی را بهتر بشناسیم. چون ممکن است برای شما سوال باشد که بلوک سبک چیست و چگونه به دست می آید؟ باید دانست که بلوک سبک از پوکه های خرد شده و درجه بندی آتش نشانی با ترکیبی از بتن به دست می آید. به تعبیری دیگر بلوک های سبک را از موادی که خاصیت چگالی کمتری داشته باشند؛ تولید می کنند. سنگدانه های درشتی مانند: خاک رس، شیل و… موادی با چگالی کم هستند که از آن ها بلوک های سبک را تهیه می کنند. از این بلوک ها در صنعت ساخت و ساز ساختمانی، ساخت سوله و… استفاده می کنند. قیمت و خرید بلوک سبک بستگی به این موضوع دارد که در چه پروژه ای بخواهید از این بلوک ها استفاده کنید. چون مقدار سنگ های متخلخل که در ساخت این بلوک ها به کار گرفته می شود؛ بسته به نوع پروژه ها متفاوت می باشد.

بررسی کامل انواع بلوک سبک

در صورتی که بخواهید نسبت به قیمت و خرید بلوک سبک در یک مرکز معتبر اطلاع داشته باشید؛ بهتر است پیش از هر مسئله دیگر با انواع بلوک سبک آشنا گردید.چرا که بلوک های سبک را در انواع و اقسام مختلفی تولید می کنند. هر چند که به طور کلی سیمان، شن و ماسه و آب در ساخت هر یک از انواع مختلف بلوک های سبک مورد استفاده قرار می گیرد. اما تفاوت هایی هم با همدیگر دارند. تفاوت آن ها معمولا در سایز، شکل، قالب ریزی و محصول نهایی می باشد که آماده استفاده شما قرار می گیرد. با توجه به این توضیحات می توان انواع بلوک سبک را در موارد زیر خلاصه نمود:

  • بلوک هبلکس یا همان بلوک اتوکلاو شده بلوک بتن گازی سبک
  • بلوک غیر اتوکلاو شده بلوک بتن گازی سبک
  • بلوک CLC
  • بلوک پوکه معدنی
  • بلوک لیکا
  • بلوک سرباره ذوب آهن
  • و…

بنابراین نوع بلوک های سبک با همدیگر متفاوت می باشد و همین عامل نیز به نوبه خود در قیمت و خرید بلوک سبک مورد نیاز شما تأثیرگذار خواهد بود. برای خرید هر یک از این بلوک های سبک، می توانید با نازلترین قیمت و بالاترین کیفیت، خرید خود را از بلوک سبک سیپورکس در شرکت سازه سبک آرسام نهایی سازید.

مزایای استفاده از بلوک سبک

اینکه بسیاری از افراد فعال در حوزه ساخت و ساز به دنبال مراکزی برای اطلاع از خرید و قیمت بهترین بلوک سبک ساختمانی هستند؛ بی دلیل نیست. چرا که استفاده از بلوک سبک در انواع و اقسام مختلف خود دارای مزایای بسیاری است. از جمله مهمترین مزایای استفاده از این بلوک های سبک می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ارزان و مقرون به صرفه بودن هزینه های بلوک های سبک
  • سبک بودن وزن این بلوک ها نسبت به سایر بلوک ها که قریب به 40 درصد نسبت به این بلوک ها سنگین تر هستند.
  • تسریع در روند ساخت و ساز ساختمانی در پروژه های مختلف
  • ارتقای راندمان کاری با استفاده از این بلوک های سبک
  • تسهیل در حمل و نقل آن ها به علت سبک بودن و ارزان بودن هزینه های حمل و نقل
  • دوستدار محیط زیست بودن به علت غیر سمی بودن آن ها
  • عایق صوتی و حرارتی
  • تنوع پذیری بالای انواع شکل های آن ها
  • مقاومت بالای آن ها در برابر انواع حوادث و بلایای طبیعی از جمله زلزله
  • دوام و استحکام بالای آن ها
  • سهولت در استفاده از این بلوک ها
  • سازگار بودن آن ها در محیط ها و شرایط آب و هوایی مختلف
  • نفوذناپذیر بودن در برابر موریانه و سایر حشرات
  • و…

به همین علت است که بسیاری از افراد به دنبال قیمت و خرید بلوک سبک هستند.

ابعاد بلوک سبک هبلکس (سیپورکس)

ابعاد و اندازه های بلوک های سبک یکی دیگر از عوامل موثر بر روی قیمت و خرید بلوک سبک هبلکس سیپورکس می باشد. در واقع اگر تمایل به خرید و استفاده از بلوک هبلکس (سیپورکس) دارید؛ می توانید از میان ابعاد و اندازه های مختلف این بلوک ها، آن را انتخاب کنید. کاربرد هر یک از آن ها نسبت به هم متفاوت می باشد و قیمت آن ها نیز با توجه به ابعاد و اندازه های گوناگون، متفاوت است. از همین رو می بایست به هنگام خرید به ابعاد بلوک هبلکس و نیز قیمت درج شده روی آن ها و کاربرد هر یک، اقدام به خرید کنید. به طور کلی ابعاد و اندازه های این بلوک ها که روی قیمت و خرید بلوک سبک موثر هستند؛ به شرح زیر می باشند:

  • 20 در 20 در 60
  • 8 در 25 در 60
  • 10 در 25 در 60
  • 15 در 25 در 60
  • 20 در 25 در 60

بدین ترتیب قیمت و خرید بلوک سبک می تواند موثر در هر یک از این ابعاد و اندازه ها باشد. هر چند که عوامل دیگری نیز در این راستا موثر هستند؛ اما نمی توان ابعاد آن ها را هم نادیده انگاشت.

روش ساخت بلوک سبک AAC

جدا از بحث قیمت و خرید بلوک سبک، شاید برای شما روش ساخت بلوک سبک AAC نیز جالب باشد. بلوک سبک AAC، یکی از انواع مصالح ساختمانی به شمار می آید که به علت وزن سبک و عایق بندی مناسب تبدیل به یکی از مواد اولیه ساخت و ساز ساختمان های جدید شده است. برای تولید یا ساخت این بلوک های سبک و کاربردی، می بایست مراحل زیر را یک به یک دنبال نمود:

  • ساخت یا تهیه دوغاب سیلیس و آب به اندازه کافی
  • اضافه کردن آهک و سیمان به دوغاب ساخته شده
  • ترکیب نمودن تمامی مواد به دست آمده در دو مرحله نخست به وسیله دستگاه میکسر مخصوص و بزرگ
  • افزودن پودر آلومینیوم به صورت یکنواخت بر روی محصول به دست آمده به عنوان آغاز مرحله هوادهی. چون در این مرحله، حباب های هوا در بلوک های سبک ایجاد می شوند.
  • سنجش میزان کیفیت محصول تا پیش از قالب ریزی و اتوکلاو کردن بلوک هبلکس در آزمایشگاه توسط افراد متخصص
  • قالب ریزی ترکیب های به دست آمده در مراحل پیشین

بدین ترتیب با پیشبرد هر یک از مراحل فوق طبق این شیوه می توان اقدام به ساخت بلوک سبک AAC کرد.

فروش بلوک سبک سیپورکس

با توجه به قیمت و خرید بلوک سبک، بسیاری از افراد سعی می کنند از این بلوک ها استفاده کنند. چون هم ارزان تر از بلوک های سیمانی هستند و هم از کیفیت و کاربرد به مراتب بالاتر و بهتری برخوردار می باشند. به همین جهت فروش بلوک سبک سیپورکس در سطح وسیعی انجام می گیرد تا هر یک از افراد در هر شهر و دیاری بتوانند از این بلوک ها استفاده کنند. باید اذعان داشت که می توان بلوک سیپورکس را بهترین بلوک ساختمانی دانست که امروزه از آن استفاده های بسیار زیادی می شود. برای اینکه به بهترین مرکز برای فروش این بلوک های سبک مراجعه داشته باشید؛ می بایست در این زمینه تحقیق کنید. طبق تحقیقات به عمل آمده می توان شرکت سازه سبک آرسام با برند سیپورکس را بهترین مرکز در این زمینه دانست. پس شما نیز می توانید با توجه به قیمت و خرید بلوک سبک سیپورکس، خرید خود را حضوری در تهران یا اینترنتی در سایت سیپورکس صورت بخشید.

خرید بلوک سبک هبلکس

برای دریافت قیمت و خرید بلوک سبک هبلکس، بهتر است به یک سری نکات توجه داشت. بلوک هبلکس از جمله بلوک هایی هستند که از نوع بتن متخلخل می باشند. آن ها را در دو نوع اتوکلاوی و غیر اتوکلاوی تهیه و روانه بازار کرده اند. بلوک های غیر اتوکلاوی از قیمت ارزان تر و البته کیفیت پایین تری برخوردار هستند. هر چند که مقاومت آن ها بالاست و فشار بالا و وزن کمی هم دارند. بنابراین در صورتی که تمایل به خرید بلوک سبک هبلکس دارید؛ می بایست به نوع، سایز، ضخامت، ابعاد و اندازه ها، استانداردهای تولید، قیمت و خرید بلوک سبک در مراکز معتبر و… توجه داشته باشید. اینجاست که با توجه به نکات ارائه شده، شما می توانید با خیال راحت بلوک سبک تهران را در شرکت سازه سبک آرسام خریداری کنید. این مجموعه سال ها اقدام به تهیه و تولید بلوک های سبک کرده است و با کیفیت ترین بلوک ها را تولید و تهیه نموده است.

قیمت بلوک سبک هبلکس

قیمت و خرید بلوک سبک هبلکس از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. هر چند که همیشه می بایست کیفیت را در اولویت خود قرار دهید؛ اما نمی توان از قیمت هم غافل ماند. برای آنکه در ساخت و سازهای خود همیشه پروژه های موفقی داشته باشید؛ بهتر است به هر دو فاکتور قیمت و کیفیت تا پیش از خرید بلوک سبک سفید توجه داشته باشید. شما می توانید حضوری، تلفنی، آنلاین با ورود به سایت سیپورکس و… نسبت به قیمت و خرید بلوک سبک هبلکس متناسب با نیاز خود مطلع گردید. مشاورین شرکت سازه سبک آرسام به خوبی پاسخگوی نیازهای شما خواهند بود. کافیست از طریق هر یک از راه های ارتباطی به منظور خرید بلوک سبک هبلکس (سیپورکس) با آن ها در ارتباط باشید. کارشناسان و مشاورین تلفنی و آنلاین این مجموعه به بهترین شیوه شما را یاری خواهند کرد. بدین ترتیب می توانید از این بلوک های سبک و مزایای آن ها بهره مند شوید و علاوه بر آن میتوانید بدانید که بلوک سیمانی و مزایا و معایب آن چیست ؟

منبع: مثبت1


بست اتصالات بلوک

بست اتصالات بلوک هبلکس (سیپورکس) چیست و چه کاربردی دارند؟ یکی از مصالح مهم ساختمانی که جهت ساخت ساختمان‌های مقاوم مورد استفاده قرار می‌گیرند، بلوک هبلکس و سیپورکس است. این بلوک‌ها سبک بوده و در برابر حوادث طبیعی مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند.

برای چیدمان و اتصال بلوک‌های هبلکس از ابزارآلات مختلفی استفاده می‌شود. در این محتوا تمرکز ما بر روی انواع بست جهت اتصالات بلوک سیپورکس و هبلکس است. در واقع بست بلوک هبلکس به هنگامی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به مقاوم سازی دیوار باشد.

این بست‌ها دارای انواع مختلف هستند که نحوه استفاده از آن‌ها متفاوت است. ولی به طور کلی این بست‌ها با هدف افزایش مقاومت دیوار، بلوک‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها و انواع بست اتصالات بلوک هبلکس (سیپورکس) خواهیم پرداخت.

کاربرد بست هبلکس چیست؟

کاربرد بست اتصال بلوک بست اتصالات بلوک هبلکس (سیپورکس) برای متصل کردن دیوار به ستون، دیوار به دیوار و یک دیوار به سقف بکار می‌روند. در گذشته به جای بست اتصالات بلوک هبلکس از میلگرد‌ برای مهار دیوار استفاده می‌شد. ولی امروزه بست‌های مخصوص هبلکس جایگزین میلگرد شده است که استفاده از آن آسان‌تر و به صرفه‌تر است.

این بست‌ها به طور معمول از یک طرف به سطوح فلزی مانند ستون‌ها جوشکاری شده و از طرف دیگر به وسیله میخ پلاک هبلکس به بلوک متصل می‌شود. ارتفاع لازم جهت نصب بست‌های هبلکس۷۵ سانتی‌متر از کف تا سقف می‌باشد.

/

نحوه‌ی اجرای بست هبلکس

نحوه اتصال بست اتصالات بلوک هبلکس (سیپورکس) به چه صورت است؟ اتصال بست اتصالات بلوک هبلکس (سیپورکسساده است و نیاز به مهارت خاصی ندارد. برای اتصال این بست‌ها از جوشکاری یا پیچ و رول پلاک استفاده می‌شود.

در سازه‌های فلزی بست‌ها به وسیله جوشکاری به ستون متصل می‌شوند. در سازه‌های بتنی بست‌ها باید به وسیله پیچ و رولپلاک به بلوک‌های هبلکس اتصال داده شوند. این نکته بسیار مهم است که در اتصال بست‌های رادیکالی از اتصالات کوبشی استفاده نشود. زیرا هر چقدر اتصالات کوبشی با دقت انجام شود باز هم ممکن است باعث تخریب ستون و بتن شود. پس بهتر است برای بست‌های رادیکالی از روش سوراخکاری استفاده کنید.

انواع بست های مخصوص هبلکس

بست اتصالات بلوک هبلکس (سیپورکس) دارای انواع مختلف هستند که هر یک کاربرد مخصوص خود را دارند. این بست‌ها را می‌توان به چند نوع از لحاظ شکل ظاهری، جنس و ضخامت تقسیم بندی کرد. معموما این بست‌ها در انواع بست تخت، ال شکل و کرکره‌ای در بازار شناخته می‌شوند.

ما در این وب سایت فروشگاهی ۴ نوع بست بلوک هبلکس که بیشترین کاربرد را دارند برای مشتریان خود موجود کرده‌ایم. بست اتصال تخت MC1، بست ال قائم فنری MC3، ال قائم MC2 و بست MC4 را می‌توانید در این صفحه مشاهده و تهیه کنید. در ادامه بیشتر به بررسی هر یک از انواع بست بلوک هبلکس موجود در این فروشگاه خواهیم پرداخت.

بررسی بست اتصال تخت MC1

بست اتصال تخت MC1 یکی از پرکاربرد‌ترین انواع بست اتصالات بلوک هبلکس (سیپورکس) است. این بست تخت کاملا صاف و تخت است که برای اتصال دو بلوک در کنار یکدیگر استفاده می‌شود. جنس این نوع بست از فولاد گالوانیزه است تا دوام بالایی داشته باشد.

بست‌های تخت دارای چند سوراخ در طول هستند که برای اتصال به بلوک هبلکس از آن‌ها استفاده می‌شود. پرچ، پیچ و میخ از جمله ابزار آلاتی هستند که برای اتصال این بست به بلوک استفاده می‌شوند. روش کار این است که یکی از این ابزارآلات را داخل سوراخ‌های بست کرده و آن را با محکم کردن به بلوک‌ها متصل می‌کند.

این عمل موجب افزایش ایمنی دیوار ساخته شده از بلوک هبلکسی می‌شود. به طور معمول، ۳ عدد از بست‌های تخت MC1 در هر متر مربع از یک دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بخوانید: قیمت بست اتصالات بلوک سیپورکس (هبلکس)

بررسی بست اتصال ال قائم فنری MC3

از انواع دیگر بست‌های بلوک هبلکس می‌توان بست اتصال ال قائم فنری MC3 را نام برد. این محصول شبیه به بست ال قائم است با این تفاوت که دارای فنر یا پیچک است. همانطور که اشاره شد این بست اتصال بلوک دارای شکل ال مانند است.

بنابراین این نوع بست برای اتصال جاهایی از سازه بکار می‌رود که قائم بر یکدیگر باشند. از این رو از بست ال قائم فنری پس از اتمام چیدمان و ساخت دیوار‌ها استفاده می‌شود. مواردی که می‌توان از بست اتصال ال قائم فنری استفاده کرد به صورت زیر است:

  • اتصال دو دیوار به هم

  • اتصال یک دیوار به دیوار خارجی

  • اتصال دیوار به ستون

  • اتصال دیوار به سقف

بررسی بست اتصال ال قائم MC2

بست اتصال ال قائم MC2 به شکل ال مانند طراحی شده است. این نوع بست اتصال بلوک برای اتصال دو سازه یا دیوار قائم به یکدیگر استفاده می‌شود. اتصال بست اتصال ال قائم MC2 به دیوار‌ها یا سازه موجب ایجاد فاصله‌ی ۲ سانتی متری می‌شود. وجود این فاصله بین دیوار‌ها یا سازه‌ها موجب انتقال درست بار‌های وارد شده به آن‌ها می‌شود. در نتیجه به هنگام زلزله آسیب کم‌تری به دیوار‌ها وارد خواهد شد.

بررسی بست اتصال MC4

بست اتصال MC4 یکی دیگر از انواع بست اتصال برای بلوک سیپورکس است. این نوع بست نیز کاربرد مختص به خود را داراست و فقط در موقعیت‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول مخصوص زمانی طراحی شده است که نیاز است از ریختن مصالح داخل منطقه اتصال دو بلوک جلوگیری شود. همچنین اگر نیاز است دیوار درز انقطاع داشته باشد، باید از این نوع بست در محل درز انقطاع استفاده شود.

قیمت بست اتصالات بلوک هبلکس (سیپورکس)

یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده قیمت این محصول، جنس آن است. در صورتی که محصول تهیه شده دارای جنس با دوام‌تر باشد، کیفیت آن افزایش خواهد یافت و در نتیجه قیمت آن نیز افزایش می‌یابد. همچنین قیمت بست اتصالات بلوک هبلکس (سیپورکس) با توجه به انواع آن متفاوت است.

همان طور که قبلا اشاره شد این بست‌ها در شکل‌های مختلف تولید می‌شوند که عملکرد متفاوتی نیز دارند. از این رو هر یک از انواع بست های اتصال قیمت متفاوتی خواهند داشت. برای اطلاع دقیق از قیمت محصولات روی اسم محصول مدنظر خود کلیک کنید. صفحه‌ای جدید برای شما باز خواهد شد که قیمت دقیق به همراه ویژگی‌های محصول درج شده است.

کلام آخر

در متن فوق به بررسی بست اتصالات بلوک هبلکس (سیپورکس) پرداختیم. با مطالعه این متن اطلاعات کاملی در مورد ویژگی‌ها و انواع بست‌های بلوک هبلکس کسب خواهید کرد. هدف ما در این فروشگاه ارائه محصولات با کیفیت به همراه قیمت مناسب است. در صورتی که نیاز به خرید بست‌های بلوک هبلکس دارید، می‌توانید به ما اعتماد کنید.

منبع: حرف تازه

  • چه لزومی دارد که از بلوک‌عایق در ساختمان ها استفاده شود؟
  • عایق‌ سازی به چه صورت انجام می‌گیرد؟
  • بلوک عایق چیست و چه انواعی از آن وجود دارد؟

در این مقاله به بررسی هدر رفت انرژی، مزایا و معایب و اجرای بلوک‌عایق می‌پردازیم و به طور کلی پاسخ به  سوالات فوق بلوک‌عایق چیست ؟ می پردازیم.

عایق چیست و چه لزومی دارد که ساختمان‌ها عایق‌سازی شوند؟

در مقاله‌ اهمیت عایق‌سازی به طور کامل عایق را توضیح داده‌ایم. اگر به طور خلاصه بخواهیم آن را توضیح دهیم، باید بگوییم: به فرآیندی که از انتقال و اتلاف انرژی جلوگیری کند، عایق‌سازی گفته می‌شود.

عایق‌سازی به شکل گرمایی و سرمایی و همین طور صوتی امکان‌پذیر است.امروزه اهمیت عایق نمودن ساختمان‌ها بسیار بالا رفته است تا حدی که از سوی سازمان‌های مربوطه معیارها و قوانینی در این زمینه وضع شده است.سازندگان ساختمان باید از این بندهای قانونی ساختمان‌ سازی پیروی کنند.

عایق‌سازی ساختمان به چه صورت انجام می‌گیرد؟

پیشتر عایق‌سازی به روش‌های سنتی انجام می‌گرفت. به این شکل که پس از دیوارچینی و ساخت ساختمان، نسبت به عایق کردن آن اقدام میشد.
امروزه از ابتدا ساختمان با بلوک‌های سبک عایق ساخته می‌شوند. بلوک‌های عایق از اتلاف انرژی جلوگیری می‌کنند.
همچنین در فضای شهری مانع انتقال صداهای مزاحم خارجی می‌شوند.مزیت دیگر این بلوک‌ ها این است که رطوبت را جذب نمی‌ کنند.

عایق سازی ساختمان

عایق سازی ساختمان با بلوک سبک

بلوک‌عایق چیست؟

با پیشرفت روز افزون ساخت و ساز در شهرهای مختلف و نا کارآمد بودن مصالح قدیمی در حفظ انرژی و ایجاد وزن مرده در ساختمان ها، سازندگان به مصالح جدید نظیر بلوک‌عایق رو آورده اند. بلوک عایق، همان طور که از اسمش پیداست، نقش عایق را در برابر موارد مختلف که در ادامه به آن می پردازیم، در ساختمان سازی ایفا می کند. بلوک‌عایق با خاصیت عایق حرارتی و برودتی خود، امروزه در حفظ انرژی ساختمان نقش بسزایی دارد.
علاوه بر این بلوک سبک، عایق صوتی است.

استفاده از بلوک عایق در دیوارهای جدا کننده‌ واحد های ساختمانی بسیار کار آمد عمل می‌کند و به واسطه‌ حباب های فراوان هوا در فوم موجود در این بلوک میزان عبور صدا را کاهش می‌دهد. بلوک‌ ‎های عایق نوعی از بلوک‌های سبک هستند. آن ها به دلیل تفاوت ساختاری با بلوک‌ های سنتی، ساختمان را در برابر صوت، رطوبت و حرارت عایق‌سازی می‌کنند. بلوک عایق به دو شکل تولید می‌شود:

  1.  بلوک‌هایی که از یک لایه بتن و یک لایه استایرن ساخته می‌شوند.
  2. بلوک‌هایی که به علت تخلخل یا حباب‌های هوای درونشان به شکل عایق عمل می‌کنند.

بلوک‌های aac به شکل عایق صوتی دیوارهای داخلی مشترک و عایق صوتی اتاق خواب در دیوارهای داخلی بنا مورد استفاده قرار می‌گیرند.همچنین این دیوارها تا میزان بالایی از اتلاف گرما و هدر رفتن انرژی داخل خانه جلوگیری می‌کنند.شاید بتوان گفت تنها ایراد این بلوک‌ها در زمینه‌ی عایق سازی محدودیت استفاده از آن هاست. از بلوک سبک عایق نمی‌توان در دیوارهای باربر استفاده نمود.

انواع بلوک عایق ساختمان

چرا از بلوک عایق استفاده کنیم

با وجود محبوبیت زیاد بلوک‌عایق در ساخت و ساز، به موجب کاهش هزینه ها و افزایش سرعت اجرا و دستمزد کمتر کارگر، انواع مختلف با نام های گوناگون از این بلوک سبک در بازار مصالح ساختمانی یافت می شود.
در زیر به برخی از این موارد که تحت عنوان بلوک سبک هم شناخته می شوند، اشاره می کنیم.